W ramach Dnia Bezpiecznego Internetu uczniowie klasy 6a wraz z wychowawczynią opracowali i przygotowali dla młodszych uczniów grę edukacyjną „Mądre m@łpki” o zasadach bezpieczeństwa w Internecie.
Gra edukacyjna „Mądre m@łpki”
Jest takie japońskie przysłowie o trzech mądrych małpach: „nie widzę nic złego, nie słyszę nic złego, nie mówię nic złego”. Bądź taki, jak te małpki: nie oglądaj zła, nie słuchaj zła, nie mów źle, a tym samym uchronisz się przed złem, a jeśli inni tak robią – reaguj!
Mądre m@łpki to gra planszowa, w której gracze muszą zebrać jak największą liczbę żetonów z małpkami. Po drodze muszą uważać na nosacze.
W szkole zagrali w nią uczniowie klas I-III.
Gra dostarczyła bez wątpienia wielu emocji. Rywalizacja nie przysłoniła jednak najważniejszego celu, jakim była świetna zabawa oraz zdobywania wiedzy. Stała się jednocześnie wspaniałą okazją do wyjaśnienia wielu sytuacji, z którymi uczniowie mogą spotkać się w sieci. Dzięki przystępnej i zabawnej formie dzieci mogły się dowiedzieć, jak same mogą się ustrzec przed niebezpieczeństwem i co powinny zrobić, kiedy w Internecie dzieje się coś złego.
Autorzy gry mają nadzieję, że dostarczy ona wiele radości i wiedzy również kolejnym rocznikom.
Szkoła Podstawowa nr 5 w Andrychowie otrzymała Zaświadczenie za współorganizację Obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu 2021, przyczyniając się w ten sposób do zwiększania poziomu bezpieczeństwa młodych użytkowników Internetu.
Opracowała: mgr Alina Magiera, mgr Iwona Smaza