Dzień Nowych Technologii

W poniedziałek, 22 marca 2021 obchodziliśmy w Szkole Podstawowej nr 5 w Andrychowie Dzień Nowych Technologii w Edukacji. To inicjatywa Ministerstwa Edukacji i Nauki, której celem jest popularyzowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych w pracy z uczniami w szkole i poza nią.

Nauczyciele zorganizowali dla uczniów wiele różnych zajęć w formie zdalnej, podczas których uczniowie oglądali prezentacje multimedialne, projekcje filmów edukacyjnych
o nowoczesnych technologiach, wykonywali ciekawe zadania interaktywne.

Niektóre  z działań :

  • Uczniowie klasy IV i VI, wykorzystując prostą aplikację WriteComics, tworzyli komiksy prezentujące zachowania asertywne.

Tworzenie komików było poprzedzone lekcją o umiejętnościach asertywnych,  czyli umiejętnościach wyrażania własnego zdania, uczuć, postaw w sposób otwarty, w granicach nienaruszających praw ani psychicznego terytorium innych osób oraz własnego.

WriteComics to prosty generator online do tworzenia zabawnych komiksów. Jest bardzo intuicyjny, nie wymaga rejestracji, posiada polskie czcionki. Umożliwia tworzenie komiksu tylko z wykorzystaniem grafiki dołączonej przez producenta. Nie ma możliwości wykonywania własnych postaci i dołączania własnych zdjęć czy rysunków. Wykorzystując zasoby aplikacji uczniowie, stworzyli scenki komiksowe, które zostały zebrane i w programie PowerPoint powstała prezentacja.

Tworzenie komiksu sprawiło uczniom wiele radości.

Kliknij żeby zobaczyć komiks – Jestem asertywny!

Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania.

  • ,,Jak nowe technologie wpływają na transport?” – zajęcia realizowane dzięki fundacji Uniwersytet Dzieciom. Uczniowie dowiedzieli się na nich, jak daleko lata samolot elektryczny, jak zaprojektować  samochód przyszłości. Samodzielnie również stworzyli własną wizję samochodu przyszłości.
  • ,,Zawody wczoraj, dziś i jutro” – uczniowie mieli okazję dowiedzieć się o ginących zawodach oraz o  tych, które dzięki postępowi technologicznemu powstaną w przyszłości.
  • Uczniowie poznali również aplikację ly, gdzie założyli swoje konta oraz przygotowali prezentacje, które będą wykorzystane podczas lekcji ze szkołą z Indii. Ponadto, uczniowie uczyli się obsługiwać aplikację Zoom.
  • Na https://www.mentimeter.com/ uczniowie tworzyli mapy myśli, oraz wykorzystując aplikację quiver kolorowali kolorowanki, które zamieniają się w obraz 3d.
  • Zorganizowano zajęcia warsztatowe pod hasłem „W świecie robotów”, na których uczniowie dowiedzieli się, czym są tzw. roboty humanoidalne oraz „inteligentny dom”. Dzieci projektowały własne roboty za pomocą aplikacji JAMBOARD oraz konstruowały model robota- ,,Inteligentnego pomocnika domowego” z dostępnych materiałów.
  • Przeprowadzono lekcje matematyki z wykorzystaniem programu Thatquiz.org.

Roboty – nasze projekty

Opracowały: mgr Iwona Smaza, mgr Alina Magiera